viernes, 26 de septiembre de 2008

Los pájaros

Noticia morbosa que me recuerda a Tippi Hedren y compañía pasándolas canutas con las aves psicópatas. Me asusto al pensar -mi mente también es morbosa- en lo mal que lo podemos llegar a pasar nosotros (buitres, los hay por todos lados):

Uns 200 voltors maten una vaca i el seu vedell a Llessui

(Unos 200 buitres matan a una vaca y su ternero en Llessui)

Un grup de 200 voltors va atacar una vaca que estava donant a llum a la muntanya de Llessui dissabte passat. El ramader de la muntanya de Llessui va explicar que en el moment de l’atac estava escollint els ramars de vaques a la muntanya quan van veure com un grup reduït de voltors atacava la vaca mentre paria. I al cap d’un moment, uns 200 voltors ja estaven al voltant de la vaca indefensa i del seu vedell nounat. «Se’ls menjaven vius», va dir el vaquer, que va apuntar que el de dissabte és el primer atac que es veu a la muntanya de Llessui.

A la comarca del Sobirà s’han produït atacs a Sort i Lladorre en els últims anys. El grup d’Agents Rurals ha recollit en deu anys una trentena d’actes referents a atacs.

Font: SEGRE, dimarts 23 de setembre del 2008

24 comentarios:

Bullarolas dijo...

Bona investigació periodística... per acabar-ho de pintar una mica negre (versió Los Pájaros en climb-ne-mascope...

Un dia te'n vas a escalar a Cavallers, no sé, Comalestorres, per exemple. Al quart llarg de qualsevol d'aquella meravella de vies et caus i et trenques la cama. "Quina mala pata", penses. Amb la caiguda se t'ha esconyat el mòbil, l'únic que portàveu, i el compi decideix que el millor és deixar-te ben tapadet/a a peu de via mentre baixa corrent a buscar ajuda. L'espera es fa llarga, una hora, dues... i aleshores és quan te n'adones que al cel, sobre teu, cada vegada hi ha més voltors donant voltes, com en aquelles pelis antigues d'indius i vaquerus... t'imagines el final... glups!

(al igual la historieta podria servir per fer un post, no?

Marieta dijo...

tu mateix!! si t'animes a escriure'l el llegiré encantada ;)
jeje

Ferran Guerrero dijo...

La culpa es de mediambient i forestals, que fa uns anys, deien que s'havia de retirar tots el animals morts de les muntanyes (aquells que els voltors s'alimentaven)i no deixen que hi hagi restes.

Ara una vaca ja no pot ni donar a llum, per aixo a nosaltres ens volen tancar les zones d'escalada, com estem en crisis i no hi ha calers ni per menjar no volen que ens apropem a les muntanyes no sigui que en menjem els "pajaritos de les parets" i les vaques dels prats.

Bon cap de setmana nois, tinc molta son Marieta, molt fanatica la Pxb, peli, sopar, etc.

Marieta dijo...

buaaaaa Ferran, jo estic feta pols i això que vam marxar d'hora!!! (sóc una floreeetaaa, no aguanto res, què trist)

PGB dijo...

Jo proposo agafar el que va fer el "document de màxims" i portar-lo a la muntanya aquesta. En pilotes.

En fi, encantat! :P

Jo ahir vaig anar a sobar a les 00:40 i a les 7:15 del matí m'estava tirant a la piscina per fer 800m

Estic com nou! :D

PD: mentida, tinc son!

Txomo dijo...

Pozi Bullarolas, és un risc i no tan improbable... si ataquen una vaca de 400 kilos, no s'atreviran amb un mitjamerdeta de 60?

Ferran, lo de retirar els animals morts em sembla que va ser arrel de la malaltia de les vaques boges.

Ara a molts llocs els han de portar menjar en furgoneta perque no es morin de gana els ocellots... que quan tenen gana no tenen altre remei que buscar-se la vida, en aquest cas amb una vaca.

PGB, no ploris tant que 800 metres no són res xD

Salutacions

Anónimo dijo...

Elq ue hi ha és un DESEQUILIBRI ECOLÒGIC de l'òstia,q ue fa que animals carronyaires es converteixin en caçadors..brutal.

Visca la pseudo ecologia..com el tema d eles cabretes a Montserrat i els óssos als pirineus..primer l'Administració permet que es vagi eliminant la fauna i després intenta jugar a ser la Natura repoblant, restringint o potenciant espècies a base de "estudis" i experiments...

per flipar...

Em sap geru no venir ahir..family trouble...i deprés fins les 05:00 muntant un video fanatic de guillewms!!

PGB dijo...

Txomo, que és el meu 3r dia! Encara estic en el meu dret a plorar xD

TRanki, vull veure aquest video JA!

Txomo dijo...

Vale PGB, por esta vez pase xD

Anónimo dijo...

A mi personalment no m'espanten els voltors.
L'autèntic Ozzy es menjava un ratpenat en un concert. Doncs jo, si em trobo amb algun animalot d'aquests, ja pot començar a volar a tota hòstia.

Isidre Escorihuela dijo...

No cal que siguin voltors...Més d'un cop els corbs t'ataquen quan fas una via llarga i passes a la prop d'un niu (potser estan teledirigits per medi natural).
Tranki; personalment defenso totalment la reintegració d'espècies autòctones exterminades per l'home... Sempre i quan estigui fet amb cap i peus...
Que voleu que us digui l'ecosistema ben portat ell solet s' autoregula.
És una opinió més ;-)

Ferran Guerrero dijo...

Tranki: jo vull veure el video, va penjal ja, va, va, va, va, va, me aburro, quiero video.

Visca la vaca boja.

Marieta dijo...

uo uo uo
PGB: encantada igualment. Ets un paio alt i ben plantat així que, com diu el Txomo, no ens ploris per 800 m, eh??
Txomo: jo a partir d'ara aniré a escalar amb una barreta d'"alpiste" , d'aquelles pels periquitos... I no se si va ser a causa de les vaques loques, el cas és que crec que encara es vigent la norma de treure els bitxos morts.
Tranki i Isidre: jo crec que hi ha desequilibri, i tant! reintegrar o protegir especies amb cap i peus -o sigui, ben fet- em sembla quasi
bé impossible.
Ozzy: EXCS! un rat penat? XD però cru? deu nido...recorda'm que porti no una sino dues barrites d'"alpiste" quan ens veiem jejeje

Anónimo dijo...

Quin mal rollete...no?? Marieta, jo de tu agafaria les 2 barretes d'alpiste i un mirallet amb picarols per veure si s'entretenen...!

edunz dijo...

uei uei

Adjunto un mensa en relació a aquesta notícia del AUSCAT - Fòrum de notícies sobre natura i ocells de Catalunya

***
Hola,

Per part del DMAiH a Lleida estem treballant en la creació d'una xarxa de canyets pirinencs i pre-pirinencs que esperem entrin en funcionament en breu. La funció d'aquests nous canyets és la de complementar els ja existents en aquestes zones, molts d'ells específics per al trencalòs.
Afovoriran les 4 espècies de voltors que tenim a Catalunya (voltor comú, voltor negre, aufrany i trencalòs) i estaran situats a les comarques del
Pallars Jussà, Alt Urgell, La Noguera, Solsonès i la Cerdanya.

Per altra banda, cal tenir en compte la falta de rigurositat dels mitjans de comunicació, especialment en temes ambientals. En aquest cas, tot i que ara
es puguin donar amb més freqüència "atacs" al bestiar (tot i que mai a
animals sans i amb capacitat de defensar-se, i ho dic basant-me en
observacions personals i comentaris d'amics veterinaris de zones rurals), no hi ha ni la meitat dels que els ramaders diuen. A més, estan rebent
indemnitzacions per aquests atacs, motiu que probablement hagi fet augmentar encara més "els atacs dels voltors"...

Uns animals amb una tasca tan important en la natura no es mereixen això.

salut
****

salut!

Marieta dijo...

Laia: brr...a mi em fa una angunia la noticia. Em penjaré CD's dels braços, com fan els pagesos jejeje
Gràcies Edunz: així doncs, si s'afavorirà tant la població voltorenca amb aquest canyets (ostres, he hagut de buscar la paraula, no en tenia ni idea)...no caldrà que es prenguin mesures de protecció a les parets, no al menys amb els voltors.
jeje

Txomo dijo...

Marieta vigila que llavors et perseguirà la SGAE.

Casi prefiero a los buitres que a Ramoncín xD

Gatsaule dijo...

Marieta, ara si que veig que ets una provocadora !

Marieta dijo...

txomo: coge el dinero -digo, el buitre- y corre!
Gatsaule: sí, sempre em queixo del periodisme que del cas excepcional en fa noticia i generalitza i mira! ara jo també ho faig! jajajajaja

Anónimo dijo...

Eh aqui donde dan comida a los pàjaro?

Ayer vi una peli:

"No solo de josuas (ay!, sorry) de Llesui vive los buiitris"

vean sino
http://www.youtube.com/watch?v=KNq8z7DD5BU


Si aeso le añades la de antes de ayer, "AKI ESTOY A SALVO"
http://www.youtube.com/watch?v=ZFkmcnO9G1I

VEREIS QUE VAN A POR NOSOOOOOTROS!

MOVILISASION!!!!

Aleix dijo...

M'encnta el teu blog. Simplement m'enganxo a llegir-lo...

Per cert, ja coenço a escalar després de 4 mesos de lesió!! ueeeee

Marieta dijo...

al del discurso: Tengo un amigo (de 1,90 m) que tiene fobia a las palomas, el muy cagao, como para enseñarle los videos!
Aleix: visca, visca! m'alegro molt per tu, bou :)

Piju dijo...

Jo, enlloc de donar el meu cos a la ciència, el dono als voltors, que s’atipin tot el que puguin!, però PER FAVOR, NO ENS TANQUEU EL MONTSEC!!!!!

Marieta dijo...

ieps Piju...bona idea, tot i que no crec que coli! jejeje :)