lunes, 15 de septiembre de 2008

Temperatura rotpunkt

El fresquito empieza a hacer acto de presencia y yo ya me he puesto el plumas. Claro que, cualquier excusa es buena para sacar a relucir prematuramente mi chaqueta verde pistacho que tanto gusta a algunos.
El caso es que este finde se ha oído en repetidas ocasiones aquello de “Temperatura rotpunkt”… “Temperatura rotpunkt, ¡eso será para ti!” pienso yo para mis frioleros adentros, pues esto de los calores es muy personal. Por ejemplo, Esteve siempre dice “ni fred ni calor: zero graus”. Y no lo debe decir en broma pues estando un día, frío de cojones, en Ceüse mientras veía yo con envidia como iba huyendo todo el personal del sector, Esteve estaba dando palmas de alegría pensando en el montón de vías que tenía exclusivamente para él –el jodío nunca reconocerá que aplaudía para calentarse las manos-.




Pero para caso extremo el de los manresanos. Cuenta la leyenda (bueno, me lo dijo un amigo pero quería darle un toque místico) que esta gente escala en pleno invierno en los frescos sectores de verano. Dice esta veraz leyenda, además, que mientras el resto de mortales lleva guantes, gorro y plumón, los manresanos lucen pantorrillas y torso desnudo en pleno enero (debe ser de las pocas cosas buenas que trae el frío). Así que, si en verano veis escalar a alguno de ellos: desconfiad, quizás no sea tan de Manresa como presume. Personalmente, doy fe de que los manresanos tienen el termostato interno “esguerrat” pues cuando yo me pelo de frío ellos exclaman dichosos: Temperatura rotpunkt!.
En cambio, el caso opuesto es una amiga que no se separa nunca de su termómetro. Es una esclava del mercurio y está más pendiente de sus oscilaciones que Tomas Molina. En cuanto marca menos de 12ºC, guarda la cuerda y se las pira.
Sinceramente, a mi un poco de fresquito me gusta ya que se gana en adherencia y se pierde en sudores. Pero ese punto para mi está entre los 15º-20ºC, luego, si tengo que escoger, prefiero un buen sofocón –entendedme, fruto de escalar- a 30º a quedarme pajarita, con los pelos como escarpias y sin glamour alguno por debajo de los 5º.
De todas formas y según rigurosos estudios, la cosa va a ir a mejor para la amiga del termómetro pero no así para los manresanos. Ved:



31 comentarios:

Anónimo dijo...

Joer Marieta, TEMPERATURA ROTPUNKT= 10º al sol..a l'ombra 15 guai...

Aquest finde començava a estar-se bé...ja veuries com arribes, carregada amb corda, tota la motxilla, un bressol plegable i un crio de 12 kgs a peu de la AEROFAGICA ( perdo AEROPLASTICA) dins d'un plomes!!! Després d'aquest trekking els 10 graus sonen a gloria...

Temperatura VALLESANA!!!..i si cal escollir entre veure alguna pajara ( no tu eh?) amb el plomes de TV3, a les 12 d eun solejat dia de maig, passejant-se per Can me la fots a plè sol..o un curtido manresano donant-li pegues a la AROMES, nevant i amb pantaló curt....em quedo amb els Manresanos i amb l'Esteve...

TXUTXUFLÚ ???( Birdio idioma) no future...!!!( tot i que el 2006 el canvi climàtic ens duia almenys alguns beneficis..pelque veig a la foto)

Isidre Escorihuela dijo...

Marieta; Ve que la vas aprofitar la temperatura rotpunkt NO ????? ;-)

Ahir al sol montserratí temperatura pollastre bullit...Però algun rotpunkt hi va haver-hi...

Marieta dijo...

jijiji
Tranki: tu també deus ser de per allà manresa, el que passa és que no ho deus saber!! ;)
I això de la tia amb plomes a tv3?? és igual, no ho vull saber! Jo també em quedo amb els manresans...i l'Esteve...jejejeje
Isidre: siiii, amb el fred m'arrapava a la roca de mala manera, i clar...al final s'arriba a les R's. a

PGB dijo...

Lo bo del fred es que no em sento els dits, si aguanten o no (o si el canto es bo o no), i vaig tirant fins que de cop i volta em veig penjat com un xorisso sense saber perque xD

Temperatura rotpunkt... jo soc dels teus, 15-20 molen ;)

Anónimo dijo...

hehehe!

res que corre cada pollet emplomat que fa gracia...a 30 graus al sol i amb NORFEIS...per flipar.

Home una cosa es que et quedis engantxat pel gel de les xorreres ( et juro que a Terradets ens esperavem al sol a que caiguéssin els caràmbanus que penjaven de les Bruixes), i l'altra es que a menys de 25 a l'ombra hi ha penya que es posa el forro...

UNa cosa és rotllo STBENET al cru hivern, que et lligues, et poses els gats, i, amb la primera txapada, et treus el plomes, el forro el gersei, la samarreta, les manoples, els mitjons de sobre dels gats i si para de nevar li fots el pegue de la muerte blanca al vuelo....però d'això a encadenar la Martina, AL SOL de juliol (que ho he vist i té tela)...hi ha milles...

Darerrament hi ha moltes xates amb alèrgia al fred i veus uns "complements" alpinos ultrahimalayenses pel priorat, que al.lucino...aquest finde també vaig veure algun plomilles per la Finestra..i l'Arnauet anava amb una samarreta !! ( iep i un gersei però se'l va vomitar, esquitxant el forro del Jose i la Olga..heheheh).

dewww!

miguel dijo...

Buenas Marieta!!yo tambien pienso lo mismo que tu sobre lo que seria una temperatura rotpunkt ideal,pero creo que es la excusa perfecta para no encadenar nada,si no fijate en ramonet,andrada sharma y compañia,estos no paran de encadenar tanto haga frio como calor o como si caen chuzos de punta.
kele

Marieta dijo...

pgb, miguel: es lo que tiene...los mortales necesitamos no solo estar nosotros al 100% sino que el resto del mundo también lo esté para encadenar. Lo cual me encanta pues puedes encontrar 1000 excusas por haberla cagau jejeje
Tranki: el jose i l'olga...vam estar amb ells el dia abans! A veure si afinem més la punteria i coincidim nosaltres, eh? que sino coneixeré el teu fill quan ja estigui fent 8c! jiji

Lai dijo...

que bo! jo estic amb tu amb això de preferir una mica de coloreta! :-) pel meu compi però, qualsevol temperatura, la de 0ºC ni fred ni calor, per exemple, és temperatura d'encadene! que motivat!. Algún dia amb neu i tot em volia convèncer q era temperatura d'encadene! amb bosses de plàstic als gats! :-DD

Anónimo dijo...

EL frio pa la servessa!

sol, fresca i algo d'aire pa la no xuxuflu

el sol es energi
la fresca vitalitat
l'aire, moviment

Ha aqui els ingredients

i a toma po k.l.!

Esteve dijo...

Com molt bé apunta l'Isidre:

"Ve que la vas aprofitar la temperatura rotpunkt NO ????? ;-)"

Pos la noia parla molt de la temperatura rotpunk i relativitza la seva importància perquè encara que la Tª haguès estat de + - 15ºC, haguès encadenat igualment El Sepes.

Jo que recordava els pegues i els saques saltant-me les cintes de petat que anava, em vaig quedar de pasta de moniato al veure el "savoir feur" amb que va tombar la via.

Tª Rotpunk --> Hivern de 5 a 10ºC amb solete. (Bon tacte però costa escalfar)

Estiu --> Stllorenç & Montserrat Nord

Mingo dijo...

Ostres jo volia veure la teva jaqueta pistatxo i m'he quedat amb les ganes

susi dijo...

jajajjajjaj bonissima la foto dels -18º. per cert jo tambe tinc una jaqueta verde pistacho que mola a tothom!.

una altra fredoluca.

Anónimo dijo...

Qué club manresano o de Esteve, o club de Marieta, o no sé qué leches para encadenar … dios, perdónales porque no saben lo que dicen …jaja …El mejor rotpunk está en el club de las lagartijas (del cual soy su mejor representante)!!! Viva el sol y el chichiflu. Martina, obviamente en pleno mes de julio y con todo el lorenzaco pegándole en los romualdos, Agulla del Senglar también en julio y averaquiéncoñoengañoparasubirallí, y en los sectores de verano pantalón largo y plumas por si la temperatura baja de 25º … jeje.

Aún recuerdo un mes de mayo en la Agulla del Senglar, los cuerpos levitaban del chicharrón que hacía, los osados que subieron al sector, cobijados bajo los árboles, rogando a los dioses clemencia con alguna nubecilla … Y ahí estaba mi persona, escalando como si nada y, lo que es mejor, entre pegue y pegue poniendo la funda de la cuerda a modo de toalla para tomar el sol como si de la playa se tratara … “Mar! cuánto tiempo de reposo te queda!” me gritaban desde las frías sombras que los árboles prodigaban, “esto … dejadme que tome un ratillo más el sol, que con este vientecillo me está entrando un poco de frío, jaja”. La peña flipando. Pero el colmo de los colmos fue cuando después de la mega sesión de rayos ultravioleta me levanto y me noto completamente mareada “jaja … ves? ya te decíamos ya que estabas como una cabra poniéndote al sol … ideas de bombero (oleeeee por la premonición … jaja) … olvídate de encadenar la vía, con el mareo e insolación que llevas encima será un milagro si lleguas a la R … jaja”. Jaja? Pues toma, pim pam pum, y encadene que me llevo pa casa.

Conclusión: en verano, escalo. En otoño, primavera, invierno, prefiero hibernar en el plafón. Jajaja!!

Mar

Marieta dijo...

lai: bosses de plàstic? rotllo paraneus? això és molt friki...mola! XD
amigo l.algido: el sol lo es todo para escalar. La xuxuflú pa los videoclips guarros.
esteve: er sepes...qué bonita vía. Impresionada me dejaste tú a mi cuando, hace dos años, te metiste ese vuelaco saltándote la última. Eso sí es escalar (y agonizar) y lo demás son tonterias!!!
Mingo: segur que si coincidim algun dia d'ocubre a maig me la veus posada...
Susi: ara et confessaré la veritat amb el risc de perdre la poca elegància que em quedava: me la vaig comprar verda perquè era l'única que quedava rebaixada. jejeje Però bueno, la veritat és que no em desagrada gens ;)
Mar: tíaaaaaa!! qué gracia verte correr por las mañanas un, dos, un, dos, un, dos. Ánimos y a por todas que así tomarás el sol con más gusto :)

Anónimo dijo...

MAAAAR!

Juajuajua ! ES CERT TOT EL QUE DIUS...vaya lagartija!

Joer si els MANRESANS tenen el termostat espatllat a tu et passa iguaaaal!

Joer ROL DE RORROS a 32º i LA SECTA a 35º amb HUMITAT (més que la SIBERIA allò era CAMBOYA). Més que xuxuflú allò teu és SOLAKO ASESINO...però si les regletes picaven de tant que cremaven!!!

A la Martina ja ni vai venir perquè hagués explotat o mort per bajon de pressió...

A veure quan acabes del que estiguis fent i et prodigues una mica per les parets eh?

salut!

Oriol

Anónimo dijo...

wa jajaja... Mu bueno Marieta!! jajja

Aps!! y ya puestos.. ¿Tienes por ahí algun colega (evidentemente que no sea de Manresa) que quiera un plumón naranja brillantón…???
Te juro que este no hay forma de revenderlo!!!

Quo …leyendo en horas de trabajo.. pero con temperatura apta pa trabajar.. Arffff

Aleix dijo...

El mite dels manresans està agafant condició de llegenda urbana... i ja no sé triar el gra de la palla...

Sens dubte prefereixo el fred. La calor em mata i em treu les ganes de tot.

Temperatura ideal un dia assoleiat i 12-15ºC.

Una abraçada Marieta ;)

Anónimo dijo...

Trrrrrrrrrrrranki!!!!! jajaja … cuánto tiempo amigo!!! Anda andaaaaa, no me tires de la lengua … que yo también podría decir de ti algunas cosillas … jajaja … Pues como sabes la idea era dejarlo por completo hasta que no sacara la opo, pero como siempre, la cabra acaba tirano pal monte, y claro, desde hace unas semanitas que me he re-enganchado … jeje … con moderación por eso, eh? … jeje … Así que a ver si quedamos!!! (que nadie mal piense, eh? que por este blog hay muxo depravao suelto … jeje … aclarar que sólo lo quiero pa que me monte las vías …. jajaja)

Marieta! Así que eras tú la que me saludó mientras iba corriendo!! Chica, es que no te reconocí, acostumbrá a verte enfundá en tu plumas verde pistacho y con los pelos alborotaos fruto de alguna trifurca con alguna vía, pues claro, luego cuando te veo así toda arregladita, bien vestidita y peinadita, como que no te reconozco … jajaja.

Saludos!

Mar

Marieta dijo...

Oriol: naranja? jó, qué mono. Por cierto, ¿Leyendo en horas de trabajo???? dios, qué vergüenza! XD
Aleix: sí, jo crec que ja és tota una llegenda urbana -o rural, en aquest cas-
Mar: por favor, pues claro que no me reconociste, que yo soy una tía muy seria...eso si, la próxima vez te hago la trabanqueta ;p

Anónimo dijo...

Ei Mar...

BUf, almenys ara podré vacilar-te "una mica" segur que d'aqui a uns mesos ja montse TU les vies..

Heheheh...peròq ue dic..si és l'HIVERN!!!

JUJUJU...pos encara tinc uns mesos més de "cuartel"!!!

Iepa..a més m'he comprat la CANYA tELEMASTES...no hi ha aleje que se'mn resisteixi!

Vinga Bowa, a veure quan ens veiem.

pd: Munta't un blog no? hahahah!

Marieta dijo...

tranki: bona adquisició!!! la disfrutaras, t'ho asseguro... jejejeje

Anónimo dijo...

jo com la marieta,
ni fred ni calor..
de 12 a 20 graus.
i si m'has de fer triar entre tibar a 5º o a 30º, depen del fanatisme..
no res., no tibeu tant, sobretot tu marieta, que d'aki poc ens montaràs a tots les vies,,
jo ja en tinc ganes de k posis les cintes per la penya
oriol reus

Marieta dijo...

sí, a tu et posaré les cintes ...jajaja...
prou feina tinc amb les meves!!!
-sort de la canya-

Anónimo dijo...

Joer amb la canya...

Es una passada...estic apunt de validar un nou "concepte" en l'argot..

PRIMER INTENT...

Muntes amb la canya...baixes "tocant" i "estudiant" el spasos, treus la corda ( o no) i li fots...si surt NO ES A VISTA, no pots dir que sigui en un o dos intents ( has treballat els passos baixant però no la has intentat completa), no és "Al flash"..

Jo me les apunto abreviant "AL PRIMER INTENT" ( AMB MUNTATGE CANYERO I TREBALL DE BAIXADA MIRANT QUE SURTIN ELS PASSOS).

Amb el poc temps que disposo és la manera de evitrar pegues, caigudes i esgotamentq ue fa que en vies diures la diferencia estribi en ni arribar a r o arribar-hi repetat, o en encadenar la via de primer al priomer pegue que faig per sota...

Ja sé que no té cap valor més enllà de poder gaudir, però em va de puta mare.

PD. LA rastafari de Guilleumes no hi ha ni collons de muntar-la per sota....de fet sense la telemastes crec que ni hagués rribat a R amb gantxos..o hauria de haver localitzat la isntal.lació de rappel ( que esta asobre la reuió..i el caminet també l'he controlat)...

jore, tant costa equipar vsense els alejes?

PODRIEM FRE UN POST SOBRE ESTILS DE EQUIPAMENT..mira JA TINC UNA IDEA!!! ( igual et demano col.laborar amb el teu "humor"...

Marieta dijo...

jajajjaja ok Tranki.
A mi el que m'extranya és que no s'hagi anunciat ja la canya al teletienda...va bé fins i tot per netejar les finestres...

Txomo dijo...

no sabía que hubieras enseñado a tu perrita a escalar

Txomo dijo...

Tranki ten cuidado con la telemaster que es delicadita.

Mejor no usarla de bastón para caminar.

Saludos

Marieta dijo...

Txomo, bou! Qué bueno... si ya lo digo siempre que los beagles son perro-gato: ahí está la prueba.
Gracias :)

Ah sí, la caña es muy delicada, nosotros vamos ya por la segunda la cual ya está bastante chunga (pero la inversión vale la pena!!)

Anónimo dijo...

Yo hace tiempo que ya me uní al club de las cañas (de las verticales y las horizontales ... jajaja). Y como su nombre indica, es la caña!! jaja. Y las personas que precisamente me introdujeron en el mundo cañero (vertical, el horizontal prefiero no contarlo ... jeje) adivinad quién fue! Pues Marieta y Esteve, en la FonSu. Y mirad por donde, que me enganché a tal "mal mundo" visto por algunos y a tal "jodersemehaabieertounmundo" visto por otros ... jajaja
Pero nadie me negará que, escalar con caña o sin caña es la caña!! jajaja
PD: así que tranki, no me vaciles, que con la caña yo también llego a cualquier R ... jajaja

Anónimo dijo...

Ay, que con tantas cañas se me ha ido la cabeza ... la del último anónimo he sido yo, que no he puesto mi nombre, Mar. Ahora sí.

Marieta dijo...

estaba cantao que eras tú, Mar.
molta sort!