martes, 1 de abril de 2008

1 de abril: día internacional de la diversión en el trabajo

Tras pensar que no volvería a escalar en años (soy así de racional y comedida), la GRAN lesión duró 4 días y gracias. Así que este fin de semana me he podido desquitar de no haber escalado durante la semana santa y he disfrutado de lo lindo en Montgrony. El domingo con bastante menos gente que el sábado pero nada que ver con la masificación del invierno. La temperatura ideal y los acompañantes caninos (Neula y Cusco) y humanos (Esteve, los titos de Berga, Mar, Guillem, Javi, etc.) encantadores.

No os contaré los encadenes que hubo, ni las aventuras de Neula, ni lo mal conjuntados que van algunos escaladores, no os contaré ni siquiera el pésimo estado de mi esmalte de uñas (sí, sí, el de semanas atrás... aun dura el muy roñoso, le estoy cogiendo cariño y no quiero quitármelo). Hoy os comunico que esta semana cumplo 27 años. Ya ves tú, 27 años no son nada en la escala geológica. De hecho, la escala de tiempos geológicos tiene un error de más/menos 1 millón de años. O sea, que a lo mejor aun no he ni nacido. O quizás ya he muerto. No hagáis demasiado caso de estos delirios de geóloga pre-cumpleañera. El caso es que me fastidia cumplir años (tema arrugas y tal) pero por otro lado me alegra (tema estar viva y tal).

Toca recapitular. Me doy cuenta de que a los 27 una ya se siente en disposición de dar algún que otro consejo (no veas como seré a los 70). Así que ahora voy a enumerar mis 3 máximas que son fruto de mi aprendizaje en éste mundo (lo que no implica que las cumpla aunque el objetivo sea ese).

  1. Si mientes te van a pillar. A mi se me da muy mal mentir y no es tanto por experiencia personal sino por observación del entorno que una se da cuenta de eso. Al final te descubren, te pillan, el mundo es un pañuelo y todo se acaba sabiendo.
  2. Humildad divino tesoro. Anhelo el día en que encuentre el equilibrio entre la falsa modestia y la soberbia. Me siento como una pelota de ping-pong incapaz de sostenerse sobre la red la cual representa la verdadera humildad (mola, eh? Es mío).
  3. Rehuir lo solemne. Tomarse con sentido del humor hasta las cosas más importantes ayuda a pasar con alegría por la vida y a relativizar. La actitud positiva puede cambiar un estado anímico negativo.

Si os apetece, me gustaría que dieseis vosotros algún consejo o alguna conclusión a la que hayáis llegado en vuestra vida.


Foto de los risueños penedesencs en Rodellar.


32 comentarios:

Mohawk dijo...

Primero de todo felicitarte por esos 27!!

Sobre los sabios consejos, seguramente evolucionan a lo largo de la vida, como las personas. En mi juventud me guiaba por las tres máximas:

- Yo no he sido
- Yo no estaba
- Has sido tú

Un poco más evolucionado opté por los sabios consejos de aguerridos colomenses (de StKo se entiende):

- Un pico y una pala
- A las mujeres hay que respetarlas pero que le respeten a uno
- No lo tires ahí que se va a hacer sémola

Pero un día estando en un bar de mi querida ciudad natal (StKo) descubrí la verdad sobre la vida y de como un espléndido padre se lo transmitía a su hijo:

"... que te he dixo que no te pidas una horchata con las patatas bravas..."

y desde entonces no hago otra cosa que seguir está máxima al píe de la letra!

Je,je,je...

De nou felicitats fiera!!

A tibar-li!

TRanki dijo...

hahah!

Ei Marieta...bons consells!

UNA PREGUNTA i després una CONSELLS.

Cooma a Geòloga. Fa temps vaig trobar DINS del conglomerat, una pedra de Conglomerat..és a dir, el COMPONENT, era igual al compost..per tant era CONGLOMERAT al quadrat ( una muntanya que es desfà, crea una altra de conglomerat, que es desfà i torna a crear-ne una altra..el cap em ballava...sobretot pensant aleshores QUANTS ANYS GEOLÒGICS podria tenir (el conglomerat, no jo). Suposoq ue tu amb aquesta descoberta et treus unes arrugues de sobre, tornes als feliços 90, i tot és bonis..anima't!

Consells:

1) els consells són per donar-los, i es donen quan te n'adones que has pringat. L'experiència arriba quan ja no fa falta. ës el gran dilema. En el laberint del destí, on seríem si haguéssim obert aquelles portes en les quals nbo vam entrar? ( igual seriem conglomerat..heheheh)

2)SEMPRE HI HA UN TIENTO MËS..TREU LA CORDA I PROVA PER SOTA..jo molts cops no ho he fet i he acabat encadenant vies en TOPROPE que m'ha fet molta mandra després fer de primer. Millor scalextrixs!!!

3)Cada roca és diferent ( això connecta amb el tema "humiltat"). et poses bou a Rodella i pringues a St benet, et poses bou a St benet i no et menges res a Terradets, fas bloc i el pati t'espanta, fas pila i no et surt el bloc, pilles tufes i els bidits roms et queden petits, pilles llefa i les xorreres inmenses i romes et semblen inmensament sobredimensionades...

i el més valuós..L?IMPORTANT és riure i ser FELIÇ, la resta són detalls sense massa importància que cal capejar...amb una mica de sorta tots acabarem a les vies blaves....

Salut i felicitats pels 27, te'n queden 43 per tibar a muerte, després millor un reposillo no?

Marieta dijo...

mohawk! Sabios, pero que muy sabios consejos. Seguiré al pie de la letra lo de la horchata y las patatas. Por favor, qué asco. ;)

Tranki: merci pels consells. Això de l'últim pegue crec que tens tota la rao, a veure si m'aplico en el tema i intento fer sempre UN pegue de més!
Pel que fa al conglomerat dins el conglomerat doncs...sí! és normal, el conglomerat es forma amb sediments que s'han erosionat d'altres massisos, en aquest cas (Montserrat) el massis font (d'on venien els sediments -roques-) era la serralada litoral. Per això en general les roques de montserrat son còdols calcàris, com al Garraf, i en canvi, a St.Llorenç ja hi ha més pissarres perquè l'àrea font (d'on venien les roques) era un altre (tot i que era propera) més antiga. Així que, imagino (no ho se), que aquest conglomerat que vas trobar provenia d'alguna formació de conglomerats (que no debia ser gaire gran) de la zona litoral. jejeje. sóc una plasta...

Isidre Escorihuela dijo...

Ei Marieta vols un consell d'un que en te 43...
Procura no fer-ne més de 30... Però com que l'alternativa de no fer-ne més,la podem considerar una alternativa bastant i/o molt xunga; fes-ne forces. No ser si m'expliko.
El que si que està clar, és, que amb el temps mires les coses amb una prespectiva que et fa senzillament molt feliç....I tens com una llicència especial per dir el que penses quan la gent menys s'ho espera...Ummmm i això é la monda lironda!!!!.
La gent sol pensar ande va ese viejo...I tu penses si,si pue ya te l'he fotut, he,he,he.
Reflexions de "madurez"
Que no engalomo una via?
Pueee. No passa res de res.Pa casa i tant feliç...Explico quatre mentides al blog i consciència tranquila.
Que l'engalomo?
Pueee. Tampoc passa res de molt exepcional. Una alegria pa'l cuerpo que ja està be. I unes quantes mentides més al blog, de lo guapa que és la via, lo fàcil que m'ha sigut, de lo flipada que ha quedat la penya i bla,bla,bla.
O no?
Salut i fes-ne molts. Creu-me
Petonets

Anónimo dijo...

Dos coses:

-Tranki, com sabies que era un conglomerat de conglomerat i no un conglomerat simple?? No sé, és que fa estona que m'hi estic trencant el cap, són les quatre de la tarda i m'hauria de començar a cundir el dia...

-Què vol dir dia internacional de diversión en el trabajo?? Menuda gilipollez (això en castellà perquè tingui més ènfasi), que em donin un dia de festa i quan torni ja els hi explicaré com m'he divertit, millor que em donin una setmana, un mes... merda, necessito vacances.

Marieta, et felicito (in person) divendres.

Marieta dijo...

Isidre: ets un encant. Vull ser com tu!
albert: el tranki ho sap i punt. com goses posar-ho en dubte? jejeje Això del dia de la diversió s'ho han inventat uns que reivindiquen que hem de gaudir de i a la feina com per exemple els de Google. Però no se, que s'ho expliquin, per exemple, als enterramorts...en fi, que vinguis ja home que se't troba a faltar.

Esteve Casas dijo...

Mi consejo como escalador es el siguiente:

* No dejes para mañana lo que puedas escalar hoy.

Como currante:

* Deja para mañana lo que puedas hacer a partir de las 19:00 horas.

Como persona:

* No dejes nada, lo tuyo es mio y lo mio también.

Marieta dijo...

Al machote de Esteve: -_-'
Por cierto, cuando dices que "no dejes nada, lo tuyo es mio y lo mio también" te refieres a lo que hay en el plato, no? En serio gente, no comáis nunca con él porque a la que os despisteis os birlará cualquier cosa comestible que haya en el plato. (Neula se une a mi queja y añade que por eso está tan delgada...no sé, no sé...)

David Urquiza dijo...

COMO SIGAS CUMPLIENDO AÑOS ACABARÁS MURIÉNDOTE.

(Toma consejo, vieja).

Muchas felicidades y buenos trepes.

Uno es feliz si tiene salud y compasión y además se maravilla. Mientras no interfiera en eso, la edad no importa.

David Urquiza dijo...

(La putada es que a veces interfiere, y para mal, sobre todo a partir de los 27).

Marieta dijo...

Carai David...eso mismo (lo de que si sigo cumpliendo años me moriré) se lo escribí yo a mi mami por su cumple. Gran frase de uno grande. Ale! ;)

Dalton's dijo...

Com encara no he arribat als 27 només puc donar 2 consells, en comptes de 3:

-practiquem l'A0 o el pedrem per sempre!
-Escopinyes amb cafè, si no tralles et sentarà bé!

bon apetit

i felicitats!

Marieta dijo...

oh déu meu! un Dalton entrant al meu blog i aconsellant-me (no massa bé, però bueno, se li perdona). El meu somni fet realitat...Sóc la vostra fan nº1!!!
(això té pinta de que l'albert ha posat de la seva part...si es que tenir contactes en aquesta vida ho és tot -consell nº4-)

Fernando dijo...

NO LEER ANTES DEL DÍA 4
Hi,

Desde luego este blog tiene un algo diferente al resto. Al leerlo se te
instala un gusanito dentro y te va carcomiendo hasta que saca lo peor
de ti (ejem!) y te quedas a gusto.
La propuesta actual, posiblemente debida a una próxima crisis de los 30 de la jefa del blog, es cosa seria. Un Brainig Test Vital sincero nos puede meter de lleno como protagonistas del Retrato de Dorian Gary.
Como todo test hay niveles: Sencillo, Mediano y Superior.

Las conclusiones del nivel sencillo son muy asequibles:
- La Coca-Cola es la chispa de la vida.
- Los niños vienen de París. Copular, ¡que encordio!.
- Con pan y vino (mucho vino) se hace camino.
- Las marcianos con los marcianos y las venusianas con las venusianas.

Tras pasar con éxito y como un campeón por este nivel, vamos a los consejos del mediano.

1) Hay que vivir intensamente, que no significa desmadradamente, con sentido, con criterio, un proyecto vital. El mañana puede ser nunca.
2) Vive lo inesperado. Adáptate e improvisa ante los giros que da la vida.
3) La verdad es dura. La verdad requiere que el que la dice este preparado para decirla y que el oyente esté preparado para escucharla. No todo es oportuno, el dichoso momento. A veces en lugar de la verdad verdadera hay que optar por la mentira verdadera.
4) Negocia y comparte. Tu proyecto vital y tus ilusiones son importantes. Para los demás lo suyo es tan importante como lo tuyo para tí. Hay que buscar pactos y apoyos de mutuo beneficio.

Por desgracia yo no he podido pasar de este nivel y no puedo hablarte del superior. Intente fisgonear algo de otros jugadores que ya han pasado a ese nivel y solo conseguí una idea:

- Love is the drug.

Salu2 y feliz cumpleaños

PD: A los 70 igual de guapa que ahora.

Marieta dijo...

Joer Fernando, cómo que no leer hasta el día 4? jajaja pero tú sabes lo que me estabas pidiendo? IMPOSIBLE!
Simplemente me han encantado los consejos del nivel medio.
Gracias y nos vemos en el plafón, corazón. ;)

TRanki dijo...

holaaa!

Ei Albert, el CNGLOMERAT AL QUADRAT era un MEGABOLO de conglomerat ENMIG de una paret de conglomerat..normalment els bolos son de calcari, quars, pissarra, gres, etc..i aquelñl era un bolo de conglomerat...

UN altre consell, "antes que morir de rodillas prefiero vivir i que me inviten a birras" Marieta i estevens, amb aquest blog aneu pel bon camí !!!

Saluuuuut!

Anónimo dijo...

Un bolo de conglomerat enmig de la paret de conglomerat? A Montserrat?? Ho he de veure...

Espero que no estigui en una via friki, si no no ho podré veure mai!!!!

Marieta dijo...

juajuajua Albert, ja t'ho deia que li fessis cas al mestre tranki. Però com pots ser tan incredul? (i a sobre d'incredul no fas friki, ets el que no hi ha!)

TRanki dijo...

Ostres Albert..

N'he vist a MOntserrat i a St LLorenç.

De vegades es pot confondre si veus una mena de pedra que sembla conglomerat però que és un bolo de GRES amb moltes incrustacions de quars..i realment sembla conglomerat amb aquest dos components..pero no, el que et dic és una bola de conglomerat dINS de conglomerat...la veritat es que també vaig flipar...el bolo era de "miniconglomerat" tipus stllorenç de munt, com de
grava premsada...

No recordo on era, però suposoq ue per gorros o St benet, i segur que en una paret més que en un totxo..és del palq ue quan estas en una reunió ho vas mirant tot..i potser et diria que a la PAnxa del bisbe, encara que la veritat fa molt de temps !!!

Tant impossible és?

Igual hi veia doble..hehehheh!

Salut

Marieta dijo...

no, no Tranki, no és impossible. Per tal i com ho descrius (imagino: una bola vermellosa amb granets blancs, grocs i taronjes) sóc també conscient d'haver-ho vist.

Anónimo dijo...

Ei Tranki, sí que et crec, no sóc tan incrèdul com pensa la Marieta. El que sí que és impossible és que em posi a fer friki, almenys de moment, mai es pot dir d'aquesta aigua no en veuré ni este cura no es mi padre.

A partir d'ara estaré més atent a les reunions...

Ferran Guerrero dijo...

Upssssss, FELICITATS, deias aquesta setmana, avui encara es divendres, jajaja.

Cuidat que ja veus a certa edat comencem amb les lesions rares.

Com diu el traki dintre del conglomerat hi ha conglomerat, sense anar mes enlla, Vuelo a ciegas 8b (ara diuen 8a+), el canto de dreta a dalt romo e arenisca, just a la punta que fa bayereta te una incustracio de conglomerat.
I aixi per tota la muntanya.

Salut a tots Bous i Bouas

Anónimo dijo...

FELIZ CUMPLEAÑOS VIEJA!!!




jajjajaja


Nah, un beso y a ver cuándo nos encontramos por ahí!!

Marieta dijo...

Merci Ferran macu
y tu txomo...no te rías demasiado que me sigues de cerca en esto de la edad, eh???? XD

Cristina dijo...

Feliz cumpleaños Marieta!!!!! Bienvenida a los 27.....
Que pases un buen día guapisima!!!
Muakkkkkkkkkkkkkk!!!

Marieta dijo...

Merci Cristina! Un altre any a la motxilla...d'aquí poc ens començaran a pesar però nosaltres amunt, amunt! ;)

Anónimo dijo...

Sí, sí... te sigo de cerca pero NUNCA te voy a pillar xDDD

El día 27 cumpliré uno menos que tú :D

Marieta dijo...

claro que no me vas a pillar! soy muy rápida ;p

Fernando dijo...

Hoy es el día de verdad.
Felicidades. Que cumplas muchos más y bla, bla.

Anónimo dijo...

felicitats sobrina y que engalomes muchiiiiiiiiiiiiisimos mas.
El tiet colorines.

Esteve Casas dijo...

Felicitats Marieta, per fi t'has fet mes gran que jo!

I como diría el tito catx, espavila en seguir la linea de la teoría del cono que el tiempo pasa y después no la encontrarás.

Un abrazo de consuelo por si cumplir años esta siendo difícil!

Anónimo dijo...

Seguid asi de fanaticos!

Saludos desde Euskal Herria!

www.BLOKAOMUERE.tk