lunes, 11 de julio de 2011

Aportación capital

Ha llegado el momento de aportar algo provechoso a la humanidad, y no, no estoy hablando ni de tener descendencia (he dicho provechoso), ni de erigir un nuevo orden mundial donde los bancos den un interés mayor al 5% TAE (mi imaginación no tiene límites), ni de descubrir que la trola cambio-climática es el pozo sin fondo de la ineptitud humana donde los estadistas “invierten” parte de nuestro dinero (es mi pequeña obsesión, dejadme que yo no me meto con las vuestras).

Todas esas cosas pasan a un segundo plano ante lo que tengo que deciros. Redoble de tambor y luces, que cojo aire y lo digo de carrerilla: La importancia de llevar siempre una camiseta de manga larga en la mochila cuando vas a Sant Llorenç del Munt.
Sí, ese es mi generoso obsequio para las generaciones venideras.

Hace ya unos años, un caluroso día de verano, de esos en que las cigarras parecen haber enloquecido y el agua embotellada se calienta aunque esté a la sombra, fuimos a escalar a Sant Llorenç. Hasta ahí todo normal. Creo que llegamos al sector de el Mur Blau hacia las cuatro de la tarde y fue a eso de las seis que la niebla empezó a subir (y digo subir por decir algo ya que la muy cerda apareció espontáneamente), el viento a soplar y la temperatura a bajar. Y bajar. Y bajar. Lo pasé mal, como supongo que deducís de lo que he proclamado tras el redoble, avispados amigos. A partir de entonces me prometí llevar siempre ropa de abrigo en el zurrón, aunque en casa marque 33º C, aunque de subida al sector sude las tres cervezas de anoche, aunque el oráculo del tiempo anuncie anticiclón.

Foto del otro día, ¿el Mur Blau o la Tierra Media? No bastó la chaquetilla y me tuve que tapar con la funda de la cuerda.

Santllors es el paradigma de microclima, y además, de microclima impredecible -y cabrón-. Pues tan buen punto pasas de la humedad más pegajosa a andar perdido por Tierra de Mordor.

Este post va dedicado a Esteve, que, primario como buen tío duro (¿de mollera?) que es, si tiene calor antes de ir a escalar quitará cualquier prenda de abrigo de la mochila. Luego, si el dichoso microclima se torna maligno, intentará ponerse mi ropa… ¿Os suena aquello de “rasgarse las vestiduras”? Aplicadlo en sentido literal a él, y en el metafórico a mí, que no gano para chaquetas.

13 comentarios:

TRanki dijo...

haw haw haw...

una rebequitttta mai esta de més inclús si a baix fa 37 graus o méssss...

Quan pugis avisa, nos hi pujem tommorrow a la big wall...

Marieta dijo...

Dimecres blue wall jeje no dic més

Anónimo dijo...

La verdad es que reconozco que ente la comida y el abrigo soy poco previsor, si no hace frío me da repelús cargar ropa, y si he comido puedo pasearme por el supermercado y no comprar casi nada.
Supongo que será por simplón, pero el caso Sant Llorenç son ya tantas que seguramente este año haya aprendido!

Steve

Anónimo dijo...

No sabia que eres una de les protagonistes de "El día de mañana", ja que lo que "contes" no mes pot esser en un cas com aquest.
Ara en serio, ja ting ganes d'anar-hi un día a aquest lloc, es la zona anomenada "Siberia"???.
Petóns.
Francesc

TR dijo...

hahaha!

Esteve, a mi em passa el mateix!!

LA pùtada es quan baixes al super famèlic...

rollo BINARI!!!

COMO DEBE ZÉ...

Salut i ohu si ha plogut molt avui, que el pateiu a la SIBER pot ser decepcionant quan arribes i tot xorreja o fa una humitat camboiana!!! Mireu de consultar abans!

Marieta dijo...

Francesc, qualsevol matí d'aquests hi anem a la Siberia i pujem a la Mola, eh? Ja veuràs quina fresqueta...!

Steve: sí sí, deus haver aprés, l'últim dia vaig flipar que portessis una manigueta llarga...què ens està passant????

TR: bueno, d'aquí a que aconseguim escalar a la Siber podem passar encara uns quants anys: vam començar amb la paret gran, després el grueyere, després la de l'heura, ara estem al Mur blau...jejeje pot ser l'any que ve o l'altre ja toca, no????

Lluiset dijo...

Ostres, sí, quanta raó, una jaqueta i si pot ser un impermeable, una radio i una manta tèrmica, allò és la selva...

Salut!

Anónimo dijo...

Marieta!! ahir tb va ser aixina!! dioss.... allò era "el infierno congelado y resbaladizo"... Per un moment vaig desitjar tornar als 40graus sota sol punyent que feia la setmana passada... una bona teràpia per suportar uns dies més d'estiu!
Un petó Bonica!
Bibiana

Marieta dijo...

Lluiset!!! sí, sí...és la selva però les vies són tan bones...suposo que ara hi aniras anant a provar la calladeta i demés no? ja que has obert la bretxa jejejeje ens veiem per allí, doncs!!

Bibiana, guapiiii, el fred ens va molt bé per conservar-nos maques, jeje, al menys ens consolarem així. Un petonet i a veure si tambe conincidim per allà ;)

Lluiset dijo...

Sí! Si trobo algú per anar-hi per que aquí costa trobar algun personatge disposat a anar a Sant Llorenç, però crec que sí que hi aniré a parar...Vagi bé per Rodellar!


Siau!

Anónimo dijo...

Y tanto cambio repentino: frio , calor...¿no sera la edad?. Yo ahora me llevo siempre en la mochila unas medias de esas de farmacia para la circulación. Mejor que el goretex.

Anónimo dijo...

Bones, soc un escalador una mica vell mes o menys de la època del equipador de Babel 48 o algo així la via de Montgrony que vas encadenar. Et volia comentar que aquesta via en un principi era algo com 8a no massa complicat, el seu equipador veient que alguns escaladors la van encadenar a vista o amb pocs intents va decidir eliminar alguns cantos ja fos trencant-los o omplint-los de sika per no poder descansar. La via evidentment ha variat, com poden variar moltes vies quan es trenquen cantos.En molts casos les vies no han canviat de grau per aquest fet. No he tornat a aquesta via perquè em sembla una línia desgraciada, l'hi sobra tota la sika, de segur que sense aixó parlariem d'una altra vía,
Gràcies

Marieta dijo...

Ostres, doncs no en tenia ni idea! Si és així és una llàstima de debo, no hi estic gens d'acord amb aquest tipus d'accións, però, de totes formes, a mi la via em va agradar molt i si es van trencar preses va quedar ben dissimulat. En fi...ara ja és història...no? Merci per comentar-ho. :)
Ens veiem!